Miljøsagsbehandler - Barselsvikariat

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vores kære kollega skal snart på barsel, og vi søger derfor en barselsvikar til miljøsagsbehandling af virksomheder. 

Du vil blive en del af vores engagerede virksomhedsgruppe. Sammen med os, får du muligheden for at bidrage med at finde de rigtige miljømæssige løsninger for virksomheder og borgere. Vi arbejder med åbenhed og tillid, som grundværdier, i en afslappet og humoristisk atmosfære. Vi gør en dyd ud af at hjælpe hinanden og lægger stor vægt på at udvikle et læringsmiljø, hvor alle bidrager med erfaring og kompetencer.

Arbejdet kræver gå-på-mod og evnen til god kommunikation. Opgaverne løses i tæt dialog med virksomheder, borgere og mange af kommunens andre afdelinger. 

Om
Vi søger derfor en kollega som har lyst til at indgå i et tæt og gensidigt samarbejde med resten af gruppen, og som gerne bidrager aktivt til gruppens vidensdeling og udvikling. Du vil blive en del af en engageret og faglig stærk gruppe med masse af sparring og koordinering. 

Vi lægger vægt på at alle i virksomhedsgruppen har brede kompetencer inden for gruppens arbejdsopgaver. Det giver masser af sparring og støtte til at løse opgaverne selvstændigt og gør, at vi kan koordinere opgaverne alt efter belastningsniveau. Vi har samtidig fokus på tillid og åbenhed, som gør at vi er en robust gruppe, hvor faglighed og ordentlighed også spiller vigtige roller i vores arbejdsmiljø.

 Vi søger derfor en kollega som har lyst til at indgå i et tæt og gensidigt samarbejde med resten af gruppen, og som gerne bidrager aktivt til gruppens vidensdeling og udvikling. Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor du er med til at gøre en forskel, og hvor vi er åbne, tillidsfulde, uformelle og lægger vægt på god trivsel. 

Om stillingen 
Organisatorisk vil du indgå i virksomhedsgruppen, som består af ni engagerede personer. Vi løser opgaver inden for bl.a. miljøtilsyn, godkendelser, tilladelser, bygge- og anlægsaffald samt jordforureningsområdet. Vi løser vores opgaver i et tæt tværfagligt samarbejde og har en stor kontaktflade både internt og eksternt. 

Gruppen arbejder hovedsageligt med følgende opgaver: 

  • Miljøtilsyn på virksomheder
  • Miljøgodkendelser af virksomheder 
  • VVM-screeninger 
  • Tilslutningstilladelser til virksomheder 
  • Anmeldelser efter branchebekendtgørelser
  • Håndtering af eksterne henvendelser og klagesager 
  • Klassificering og anvisning af affald 

Som barselsvikar vil dine ansvarsområder bliver tilpasset dine interesser og erfaring. 

Dig
Du kan være biolog, ingeniør, miljøtekniker, jordbrugsteknolog eller lignende. Uddannelsen er ikke afgørende. Det vigtigste er, at du er fagligt nysgerrig og udviklingsorienteret og har lyst til at indgå i et tæt samarbejde med dine kollegaer for at løfte de mange spændende opgaver på området. Det vil være godt, hvis du har en grundlæggende forståelse for de miljømæssige problemstillinger på virksomhedsområdet. Det vil også være en stor fordel, hvis du har erfaring med offentlig administration, specielt på virksomhedsområdet.

Du er som person: 

  • Interesseret i miljøområdet, og kan lide at løse både de faglige og administrative opgaver inden for området. 
  • Struktureret, selvstændig og god til at samarbejde. 
  • God til borgerkontakt og kan optræde med både venlighed og myndighed. 
  • Positivt indstillet over for myndighedsrollen og trives i en politisk styret organisation. 
  • I besiddelse af gode formuleringsevner og finder det naturligt at kommunikere med mennesker på mange forskellige niveauer. 
  • Klar til at skabe solide og fremsynede løsninger for virksomheder i Mariagerfjord Kommune. 
  • Initiativrig, og har gå-på-mod og et godt humør – også når der er brug for at give den en ekstra skalle. 

Om os 
Du vil blive en del af en arbejdsplads med et højt fagligt niveau og et højt ambitionsniveau. Afdelingen Miljø og Klima har en åben og imødekommende dialog med hjælpsomhed og godt humør. Vi vægter arbejdsmiljøet højt og har sociale arrangementer både inden for og uden for normal arbejdstid. 

Mariagerfjord Kommune Mariagerfjord Kommune har 42.000 indbyggere fordelt i by og land omkring Danmarks smukkeste fjord. Kommunen er karakteriseret af mange virksomheder – store som små – hvor der er spændende miljømæssige aspekter, som bl.a. håndteres i virksomhedsgruppen. Mange af kommunens virksomheder er i vækst, hvilket stiller stadigt øgede krav til den miljømæssige regulering. 

Ansættelsessted
Teknik og Miljø har til huse på Rådhuset i Arden. Arden ligger ved indgangen til Rold Skov og er en velfungerende stationsby. Der er gode pendlermuligheder, med Rådhuset placeret tæt på stationen. 

Stillingen er tilknyttet Miljø og Klima, som består af 16 medarbejdere fordelt på 3 teams: Landbrug, Virksomhed samt Klima og Bæredygtighed. 

Løn- og ansættelsesforhold 
Ansættelsesstart: 1. januar 2024. 

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Der er tale om en stilling på 37 timer om ugen.

Da du skal køre på miljøtilsyn og lignende, er der behov for, at du har kørekort.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning, CV og andre relevante bilag elektronisk senest den 12. november 2023. 

Samtaler bliver holdt den 16. november 2023. 

Læs mere om Mariagerfjord Kommune https://www.mariagerfjord.dk. 

Vil du vide mere? Yderligere oplysninger kan fås hos miljøsagsbehandler Claus Bloch, tlf. 9711 3651 eller miljøsagsbehandler Anni Holland Rix, tlf. 9711 3605. Ved spørgsmål om ansættelsesforhold kontakt gerne afdelingsleder Henriette Charlotte Nikolajsen på mail: henik@mariagerfjord.dk.

Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen. 

I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Mariagerfjord Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Mariagerfjord Kommune, Østergade 22, 9510 Arden

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932315

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet